Неділя, 2016-12-11, 5:07 AM
Вітаю Вас Гість | RSS

Балабинський НВК гімназія "ПРЕСТИЖ"

Меню сайту
Форма входу

Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Для батьків

  

Апробація і впровадження нового змісту освіти,

методів і педагогічнихтехнологій програми

розвитку дітей за науково-педагогічним проектом «РОСТОК»

Реалізація науково-педагогічного проекту "Росток"

Принципові відмінності розвиваючого навчання від традиційної школи





Суть експерименту:Ця інноваційна програма піготовки учнів до логічного сприйняття навчального матеріалу, яка дозволяє учням самостійно прогнозувати рішення, встановлюючи причинно-наслідкові зв'язки.


Актуальність
дослідження:
Прогресивний розвиток українського суспільства потребує глибоких змін в становлення національної освіти. Згідно Закону України «Про освіту», одним із принципів її розбудови є створення умов для повної реалізації здібностей, таланту,

всебічного розвитку кожної людини, гуманізм, демократизм, пріоритетність загальнолюдських цінностей. Тому особливу АКТУАЛЬНІСТЬ набуває проблема розробки та створення розвиваючих освітніх програм, які б відповідали принципам єдності і наступності системи освіти, а також безперервності і різноманітності. У сучасній освіті розвиваються плідні процеси гуманітаризації, інтеграції, екологізація, гармонійного поєднання загальнолюдських духовних цінностей з національним характером освіти. Розвиток цих процесів потребує їх практичного втілення у зміст та методи навчання.
На сьогоднішній день існує гостра потреба у підручних та навчальних посібниках, які б мали гуманний, розвивальний характер, формували творчу особистість. Тому сьогодні виникає проблема апробації нових інноваційних педагогічних технологій, направлених на розвивальне навчання.
Одним із варіантів такої технології є науково-педагогічний проект «Росток».

Мета
дослідження:
Створити необхідні психологічні та педагогічні умови для всебічного розвитку творчого потенціалу учнів, становлення духовної культурної особистості громадянина України за допомогою програми "Росток".


Завдання
дослідження:
  • наукові дослідження та реалізація в змісті освіти, принципів гуманітаризації, інтеграції, екологізації, розвиваючого навчання;

  • апробація створеної концепції програми "Росток" та її подальше вдосконалення;

  • пошук та обгрунтування інтегруючих засад для створення цілісної системи предметів у початковій та середній школі;

  • розробка та апробація робочого навчального плану та програм окремих навчальних предметів так, щоб вони складали цілісну інтегровану, екологізовану, розвиваючу систему;

  • апробація існуючих та розробка нових педагогічних технологій, які відповідають принципам та змісту програми;

  • пошук нового типу підручника та навчального посібника, адекватного поставленим у програмі завданням, апробація існуючих посібників для учнів в межах програми;

  • розробка та апробація методичних рекомендацій для вчителів, які відображуватимуть новизну змісту та технології навчання за програмою "Росток";

  • підготовка та перепідготовка фахівців у відповідності до потреб реалізації програми.



Прогнозований
результат:

Введення Комплексної програми розвитку дітей "Росток" надасть змогу педагогічному колективу міського ліцею виховати, випустити освічену особистість, громадянина України, справжнього патріота, здатного до практичної творчої діяльності.

Припускається, що основними результатами експерименту будуть такі результати:

  • реалізація програми "Росток" на етапі початкової школи буде сприяти гармонійному розвитку учнів: духовному, моральному, творчому;

  • розвиток основного надбання віку учнів початкової школи - вміння вчитися;

  • цілісне сприяння змісту матеріалу, який вивчається;

  • формування у учнів систематичного та імовірнісного мислення;

  • вміння різнобічного розгляду понять, явищ навколишнього світу;

  • позитивно-емоційне ставлення до процесу пізнання;

  • результативне використання навчального процесу;

  • отримання повноцінної освіти за курс школи І ступеня та максимальної підготовки для навчання в школі II ступеня, уникаючи важких наслідків перехідного періоду від початкової школи до середньої;

  • різнобічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків і здібностей;

  • надання учням початкової професійної підготовки за спеціальністю "Програмування і користування ПК",



                   Принципові відмінності розвиваючого навчання від традиційної школи

  Традиційна школа Розвиваюче навчання
1.

Формує виконавця, який живе й працює в системі заборон і наказів, має безальтернативне мислення.

Формує не виконавця, а високорозвинену, творчу людину, яка здатна генерувати власні ідеї, брати на себе відповідальність в умовах невизначеності.

2.

Головне завдання - вкласти в голови учнів певний об'єм готових знань та істин.

Головне завдання - розвиток дитини для того, щоб вона сама навчилась здобувати знання та істини.

3.

Основна функція учителя - передача учнім готових знань та перевірка рівня засвоєння цих знань.

Основна функція учителя - організація пошукового процесу (організовує на уроках процес, активізуючи діяльність учнів);
розвиває не тільки пам'ять, але й різні форми мислення: сприяння, уяву.

4. Головний вид діяльності учнів - репродуктивний.

Цей вид діяльності веде до:

  • перевантаження пам'яті учнів;
  • блокування інших психічних процесів: сприяння, уяви, альтернативного мислення;

  • виникання двох небезпечних синдромів:
    1) страх помилитися,
    2) страх забути.
Головний вид діяльності учнів - продуктивний.

Цей вид діяльності не тільки стимулює психічний розвиток учнів, але й забезпечує професійний ріст учителя в умовах спільної продуктивної діяльності учителя та учня.

Зникає страх помилки.

Зникає гострота проблеми розрізнення в розвитку учнів.

.

 

 


 

ПІДРУЧНИКИ



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
PRESTIZH></a>
</a>
<a href=Plus1s. Комп'ютерні навчальні програми для школярів Клякса – веселая газета для школьников