Середа, 2018-11-14, 10:40 AM
Вітаю Вас Гість | RSS

Балабинський НВК гімназія "ПРЕСТИЖ"

Меню сайту
Форма входу

Календар
«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Інклюзивна освіта

Відомо, що інклюзивна освіта – це гнучка, індивідуалізована система навчання дітей з вадами психофізичного розвитку в умовах середньої загальноосвітньої школи. Гнучкість такої освіти полягає в підлаштуванні освітнього простору під особливу дитину, творення відповідних умов для її навчання та виховання. Індивідуалізація системи навчання для дітей з психофізичними вадами міститься у складанні та реалізації індивідуальної програми розвитку для кожної такої дитини персонально. Отже, особливості інклюзивної освіти в загальноосвітній школі розкриваються у:

- створенні умов для розбудови освітнього середовища;

- задоволенні освітніх потреб кожної дитини, не зважаючи на її особливості, відмінності;

- індивідуально-орієнтованій загальноосвітній програмі для дитини, залежно від конкретної нозології;

- наявності фахівців психолого-медико-педагогічного напряму в закладі, які забезпечуватимуть якісний супровід учня в освітньому просторі.

Провідною метою розвідки є опис та дослідження розбудови інклюзивного освітнього середовища у конкретній школі. За умови інклюзивного навчання метою школи є відновлення соціального статусу дитини, забезпечення соціальної адаптації, залучення учня в суспільне та громадське життя, досягнення матеріальної незалежності для задоволення власних потреб, що повторює «first-ціль» інклюзивної освіти в цілому.

В Україні проблема інклюзивного навчання впроваджується вже близько 10 років. З 2016-2017 навчального року інклюзивне навчання декларується в Балабинському НВК «Престиж». В школі відкрито 3 інклюзивні класи, де навчаються діти з особливими освітніми потребами. Нормативно-правова база для реалізації інклюзивного навчання розроблена державними органами і є цілковито врегульованою. Разом з тим, реалізувати справжню інклюзію в школі села надзвичайно складно. Такий стан справ залежний від багатьох чинників. На шляху виникають перепони, які стають на заваді реалізації інклюзії. Першочергове питання – це матеріально-технічне забезпечення класів з інклюзивною формою навчання. Керівництво зобов’язане передбачити та врахувати введення додаткових штатних одиниць у школі, у вигляді вузьких спеціалістів з колекційної освіти, також переобладнати приміщення школи для навчання дітей з різними освітніми потребами (побудова пандусів та ліфтів-підйомників), організувати навчальний процес у класі для успішного навчання всіх учнів.

Виникає нагальне питання у прораховуванні можливих проблемних ситуацій в школі та вишукування варіантів реалізації інклюзії, як того вимагає нормативно-правова база інклюзивної освіти. Для вирішення цього питання складається план дій для впровадження інклюзії в конкретній школі відносно індивідуальних потреб школи. Так і Балабинський НВК, керуючись власними потребами, реалізовує розбудову інклюзивного освітнього простору. Головне завдання школи – створити комфортні умови для навчання та реабілітації дітей з особливими освітніми потребами. В гімназії нараховується 632 дітей, які навчаються в 30 класах. На початку минулого навчального року відкрито три інклюзивні класи, в яких, спільно із однолітками, навчається п’ять учнів з психофізичними вадами розвитку. На сьогодні це вже 6 інклюзивних класів, в яких навчається 9 дітей з особливими освітніми потребами. Кожна дитина з особливими освітніми потребами має ще й мовленнєві вади різного ступеня важкості, тому конче потребують логопедичної корекції мовленнєвих розладів. Для вирішення цієї проблеми в школі працюють вузькі спеціалісти: логопед та дефектолог, які мають спеціальну корекційну освіту. Також до педагогічного складу входять: практичний психолог, соціальний педагог, медична сестра, вчитель хореографії та три асистенти вчителя. Зазначені спеціалісти допомагають якісно забезпечувати психолого-педагогічний супровід учнів з особливими освітніми потребами.

Мета керівництва Балабинської школи, за зазначених обставин, полягає в організації якісного навчально-методичного та психолого-педагогічного супроводу учнів з психофізичними вадами, займаючи при цьому соціально-активну позицію у громаді. Реалізація поставленої мети полягає у створенні стратегічних планів впровадження інклюзивного навчання в школі через ознайомлення з успішним досвідом інших інклюзивних навчальних закладів, вивчення законодавчої бази, ознайомлення з юридичними, фінансовими, адміністративними особливостями впровадження інклюзії в загальноосвітній школі. Результатом такої роботи в школі буде освітній заклад, який приймає дітей з особливими освітніми потребами та забезпечує їхній якісний психолого-педагогічний супровід.

Перелік орієнтовних навчальних цілей для загальноосвітніх навчальних закладів, які допоможуть конкретніше зорієнтувати початок розбудови інклюзивного середовища:

Ціль 1. Ознайомитись із успішними прикладами впровадження інклюзії в загальноосвітніх навчальних закладах, початковій школі, старшій школі, позашкільній освіті, професійній освіті, вищих навчальних закладах. Завдяки цьому педагогічний склад школи отримає передовий досвід у питаннях інклюзії. Рівень роботи школи передусім визначається ступенем кваліфікації педагогічного складу.

Ціль 2. Ознайомитись із зразками планів впровадження інклюзії. Завдяки цьому робоча група, яка працює над розробкою планів впровадження інклюзії в загальноосвітній школі, зможе оцінити власні можливості та скоригувати власний план впровадження інклюзії.

Ціль 3. Дослідити вплив громадських та батьківських організацій на впровадження інклюзії. Завдяки цьому конкретна школа буде спроможна оцінити контингент учнів з особливими освітніми потребами, які зможуть вступити до школи, також з’явиться можливість обрати провідні напрямки у корекційно-розвитковій роботі та спланувати її. Наприклад, завдяки придбанню логопедичних зондів та індивідуальній роботі логопеда та дефектолога, школа зможе запросити дітей з вадами мовленнєвого апарату різного ступеня важкості. Такі діти зможуть отримувати високоякісний психолого-педагогічний супровід.

Ціль 4. Розробити власний конкретний план дій з урахуванням можливостей для пошуку додаткового фінансування, використання законодавчої бази, фінансових спроможностей.

Наприклад, Балабинська школа має єдиний інформаційний простір, організований шляхом єдиної віртуальної учительської та рум-класів. Це дає додаткові можливості школі реалізовувати якісний психолого-педагогічний супровід дітей з вадами розвитку через дистанційну освіту. Так, план розбудови інклюзивного простору конкретної школи має відповідати потребам громади, вивчивши контингент, навчальний заклад матиме високі шанси забезпечити якісну матеріально-технічну та методико-педагогічну базу, що і є головною метою інклюзивної освіти – підготувати заздалегідь навчальний заклад для реалізації особливих освітніх потреб.

В Балабинському НВК аналіз потреб базується на фронтальному моніторингу учнів школи вчителем логопедом щодо визначення їхнього рівня артикуляційної моторики, загальної характеристики мови, звучання мови, стану звуковимови, та працівниками соціально-психологічної служби. Разом з тим, не вистачає необхідних ресурсів для придбання логопедичних зондів та відповідних дезінфекторів. Постає проблема у придбанні деяких спеціальних засобів: логопедичні зонди Новікової (у потрібній кількості); дезінфектори для зондів (у відповідній кількості до зондів); лотки для дезінфекції зондів (відповідна кількість); лотки для зберігання зондів (відповідна кількість); набори гумових рукавичок для індивідуальної роботи логопеда з дитиною; логопедичне дзеркало (відповідного розміру). Усе перераховане вище не є обов’язковим, але є бажаним приладдям для конкретної школи.

На рівні з цими потребами нагальною є потреба облаштування сенсорної кімнати, в якій індивідуально з учнями працює дефектолог. Діти з особливими освітніми потребами повинні отримувати відповідне психологічне розвантаження, оскільки крім звичайних уроків вони відвідують спеціальні корекційно-розвиткові заняття з вузькими спеціалістами. Такі навантаження мають чергуватися зі спеціальними розвантаженнями у сенсорній кімнаті. Діти з різною нозологією вимагають різної розвантажувальної діяльності. Саме тому у сенсорній кімнаті повинно бути відповідне оснащення. Наприклад, Балабинська школа потребує у наступному обладнанні для сенсорної кімнати, яке не є обов’язковим, але бажане:

1. Аудіовізуальне обладнання, декоративні світлові панелі та електронне управління комплексом.

2. Позиційне обладнання, яке містить у собі безкаркасні меблі – мати та м’які крісла, подушки та експериментальні модулі, які підлаштовуються під формулу людського тіла, які знімають фізичне та психічне напруження для досягнення максимальної релаксації.

3. Обладнанні і панелі, які розвивають сенсорні відчуття – м’ячі-гіганти, масажні дрібні предмети.

4. Дзеркальні елементи з фіберооптичним підсвітленням, які допомагають стимулювати тактильні та зорові рецептори.

5. Звукоанімаційні тактильні панно для дитячих сенсорних кімнат, що дозволяють створювати цікаві об’ємні картини, користуючись власним задумом оба за заздалегідь відпрацьованою схемою.

6. Фонтани світла зі світлодіодних дротів.

7. Сухий басейн із кульками.

Такі кімнати необхідні як для дітей з психофізичними вадами, так і для обдарованих та здібних. Кількість таких дітей в аналізованій гімназії достатня і вони конче потребують у психологічних розвантаженнях, особливо в період проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад (з жовтня по квітень) та під час підготовки до конкурсів. Разом з тим, громада потребує значно більшої школи. Велика кількість дітей селища Балабине відвідує школу сусіднього села та міста. Балабинська гімназія перевантажена. В недалекому майбутньому має місце перебудова в школі для збільшення її площі та прийняття більшої кількості учнів. Реформи в галузі освіти сприятимуть відкриттю додаткових гуртків у школі, факультативів, курсів для батьків, що мають дітей з особливими освітніми потребами тощо. Така школа змогла б приймати контингент із сусідніх громад.

Отже, первинним завданням навчального закладу є вивчення майбутнього контингенту та відповідне планування розбудови інклюзивного освітнього простору у конкретній школі, зважаючи на її потреби.

Батькам про інклюзивну форму навчання

Нормативна база

Список документів для проходження дитиною психолого-медико-педагогічної комісіЇ

Мультфільми про особливості дитини

Кастрюлька Анатоля

Письмо детей с особенностями поведения своим учителям

 


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
PRESTIZH></a>
</a>
<a href=Plus1s. Комп'ютерні навчальні програми для школярів Клякса – веселая газета для школьников